THE BIKE THAT BUILDS CHAMPIONS
Från deras första race till att stå som vinnare och få lyfta bucklan - legender väljer
KX.Skapad för att dominera och byggd för vinnarna, KX65 och KX85 är crossar byggda för
attuppmuntra gröna skott av ungdomstalanger att blomma ut till
fullskaligaracevinnare. KX-85 II har högre sitthöjd än KX85 I med den
störrehjuldimensionen. Kawasaki märkesförsäkring från 1 100 kr.
Ram & Dimensioner:
- Ramtyp
- Perimeter, höghållfasthetsstål
- Försprång
- 108 mm
- Fjädringsväg fram
- 275 mm
- Fjädringsväg bak
- 275 mm
- Däck, fram
- 70/100-19 42M
- Däck, bak
- 90/100-16 51M
- Styrvinkel V/H
- 45° / 45°
- L x B x H
- 1,920 x 765 x 1,150 mm
- Hjulbas
- 1,310 mm
- Markfrigång
- 330 mm
- Bränslevolym
- 5 liter
- Sitthöjd
- 870 mm
- Tjänstevikt
- 77 kg
- Bromsar, fram
- Single 220 mm petal disc. Caliper: Dual-piston
- Bromsar, bak
- Single 184 mm petal disc. Caliper: Single-piston
- Fjädring, fram
- 36 mm inverted telescopic fork with 20-way compression damping
- Fjädring, bak
- Bottom-Link Uni-Trak with adjustable preload, 24-way compression and 21-way rebound damping
- Motortyp
- Vätskekyld, 2-takts enkel med KIPS
- Slagvolym
- 84 cm³
- Slagvolym
- 84 cm³
- Borrning x slaglängd
- 48.5 x 45.8 mm
- Kompressionsförhållande
- 10.9:1 (low speed); 9.0:1 (high speed)
- Ventilsystem
- Reedventil för kolv
- Bränslesystem
- Carburettor: Keihin PWK 28
- Tändsystem
- Digital CDI
- Startsystem
- Kick
- Smörjning
- Bensinblandning
- Växellåda
- 6-växlad
- Slutdrift
- Kedja
- Primärt utväxlingsförhållande
- 3.400 (68/20)
- Utväxling 1:an
- 2.538 (33/13)
- Utväxling 2:an
- 1.875 (30/16)
- Utväxling 3:an
- 1.500 (27/18)
- Utväxling 4:an
- 1.250 (25/20)
- Utväxling 5:an
- 1.090 (24/22)
- Slutligt utväxlingsförhållande
- 3.923 (51/13)
- Koppling
- Flerskivig våtlamell