BE NEXT
KX250-crossen är den mästerskapsbeprövade maskinen som Kawasaki byggt så att du kan bli nästa. Bli nästa
mästare. Bli nästa hjälte. Bli nästa legend. På KX250 är din tid nu. Med: Kraftfullare
249cc 4-taktsmotor. Uppdateringar av främre och bakre fjädringsinställningar
bidrar till förbättrad kurvtagning. Nytt däckmönster och större bakdäck ger
ökad dragkraft för att matcha motorns ökade kraft.
Bromsar & Fjädring:
- Bromsar, fram
- Single semi-floating 270 mm petal disc. Caliper: Dual-piston
- Bromsar, bak
- Single 240 mm petal disc Caliper: Single-piston
- Fjädring, fram
- 48 mm inverted telescopic fork with adjustable compression and rebound damping
- Fjädring, bak
- New Uni Trak with adjustable dual-range (high/low-speed) compression damping, adjustable rebound damping and adjustable preload
- Motortyp
- Vätskekyld, 4-takts enkel
- Slagvolym
- 249 cm³
- Borrning x slaglängd
- 78 x 52.2 mm
- Kompressionsförhållande
- 14.1:1
- Ventilsystem
- DOHC, 4 ventiler
- Bränslesystem
- Fuel injection: 44 mm
- Tändsystem
- Digital DC-CDI
- Startsystem
- Elektrisk
- Smörjning
- Trycksmörjning, halvtorr sump
- Ramtyp
- Perimeter, aluminium
- Försprång
- 118 mm
- Fjädringsväg fram
- 314 mm
- Fjädringsväg bak
- 316 mm
- Däck, fram
- 80/100-21 51M
- Däck, bak
- 110/90-19 62M
- Styrvinkel V/H
- 42° / 42°
- L x B x H
- 2,190 x 820 x 1,270 mm
- Hjulbas
- 1,485 mm
- Markfrigång
- 345 mm
- Bränslevolym
- 6.2 liter
- Sitthöjd
- 960 mm
- Tjänstevikt
- 108 kg
- Växellåda
- 5-växlad
- Slutdrift
- Kedja
- Primärt utväxlingsförhållande
- 3.350 (67/20)
- Utväxling 1:an
- 2.077 (27/13)
- Utväxling 2:an
- 1.688 (27/16)
- Utväxling 3:an
- 1.438 (23/16)
- Utväxling 4:an
- 1.235 (21/17)
- Utväxling 5:an
- 1.045 (23/22)
- Slutligt utväxlingsförhållande
- 3.846 (50/13)
- Koppling
- Flerskivig våtlamell, manuell